טעויות נפוצות שיכולות לפגוע לכם בקמפיין פרסום ממומן בפייסבוק

אחוז גדול מהמפרסמים עושים שימוש בפרסום ממומן בפייסבוק. מדובר על אחד מבין ערוצי השיווק הדיגיטליים הפופולאריים ביותר. בגלל שמדובר על תחום דינאמי יחסית שנתון כל כולו לשינויים, לעיתים גם נעשות טעויות. על מנת לשאוף למינימום טעויות ועל מנת לא להשקיע כסף וזמן לחינם, מומלץ לדעת מה חשוב על פרסום בפייסבוק ומאיזה טעויות כדאי להימנע.

טעות מס' 1 – הצעת מחיר נמוכה

צריך לדעת כיצד לעבוד עם הצעות מחיר (Bids). מהן הצעות מחיר? הן מהוות את הסכום המקסימאלי שאתם מוכנים לשלם למערכת הפרסום של פייסבוק וזאת בתמורה לקליק, חשיפה וכו'. מומלץ להשתמש בהצעות מחיר, כאשר מוכרים שירות או מוצר שיש להם מחיר קבוע. אם תגבילו את הצעת המחיר, הרי שביצועי המודעות שלכם עשויים לרדת בהכרח. ההמלצה שלנו היא שתנסו להגדיל במעט את הצעת המחיר שלכם וכך תוכלו לשפר ולהעלות את מספר ההמרות שלכם.
בגדול, מה שאנחנו רוצים להגיד לכם הוא שאם רמת הביצועים של קמפיין הפרסום שלכם היא נמוכה יחסית, אז אל תשאירו את הצעות המחיר כמו שהן, אלא נסו להגדיל אותן ולאחר מכן לבדוק את ביצועי הקמפיין בשנית.

טעות מס' 2 – חלוקה לא נכונה של תקציב הפרסום

אם יצרתם מספר קבוצות מודעות בקמפיין הפרסום, פייסבוק מאפשרת לכם לחלק את תקציב הפרסום. זה מצוין אבל מה קורה אם קבוצה אחת מבין קבוצות המודעות משיגה ביצועים שאינם טובים? עדיין התקציב יתחלק בין כל הקבוצות בצורה שווה. עליכם להימנע ממצב כזה ולפתור אותו באמצעות ביצוע אופטימיזציה לקמפיין הפרסום. בזכות אופטימיזציה נכונה, התקציב יפוזר בצורה טובה ביותר, כך שמודעות שמניבות תוצאות גבוהות יותר, יקבלו גם תקציב גדול יותר. כך הכסף לא יתבזבז סתם, אלא יגיע למקומות שמהם הוא יכול לייצר עוד כסף.

טעות מס' 3 – אין נתוני המרות

על מנת שפייסבוק תבצע אופיטמזציה כמו שצריך, יש להשיג לפחות 50 המרות בשבוע (הדבר נכון אם אתם מנהלים קמפיין פרסום שהינו מבוסס המרות). אם יש לכם פחות מ-50 המרות, הרי שפייסבוק לא תבצע אופטימיזציה למודעות שלכם. מה עליכם לעשות על מנת לשפר את כמות ההמרות שלכם? יש לבדוק האם המודעות רלוונטיות לקהל היעד, האם הן מזמינות את הגולשים ללחוץ עליהן (כלומר מעניינות, ייחודיות) וכו'.

טעות מס' 4 – המודעות שלכם מאוסות

בטח נתקלתם במודעות פרסום בפייסבוק שמופיעות לכם שוב ושוב ויכול להיות שגם ביקשתם מפייסבוק להסתיר אותן, כי נמאס לכם כבר לראות אותן. מה שקורה במצב כזה הוא שאתם מעלים את עלות הקמפיין שלכם וציון הרלוונטיות שלכם יורד. מה אפשר לעשות על מנת לפתור את המצב? תוכלו להגביל את כמות הפעמים שגולשים יוכלו להיחשף למודעות וכמו כן תוכלו גם להוציא קהלים שעברו דרך משפך המכירות שלכם (וכך תמנעו מהם להיחשף שוב למודעות). אגב, ניתן גם להשתמש באופציה של הפעלה וכיבוי של הקמפיין בצורה אוטומטית.

טעות מס' 5 – לא הוגדרו מטרות למודעות הפרסום
בכל מה שקשור לשיווק דיגיטלי, יש להגדיר מטרות. לפני הכל, עליכם לשאול את עצמכם מהי המטרה של מודעות הפרסום ומה אתם רוצים שהגולשים יבצעו (כלומר איזה פעולות). נסו להתמקד בדברים הבאים:

  • הוספת מידע רלוונטי על המוצר או השירות
  • הגדלת מספר המבקרים באתר
  • הגדלת מספר הרכישות
  • הגדלת מספר ההרשמות

כאשר עניתם על כל אלה, תוכלו למקד את המודעות, עד שיושגו המטרות בהצלחה. יתרה מזאת, אתם גם תהיו בטוחים שאתם לא "זורקים" כסף לחינם.

טעות מס' 6 – טרגוט לא נכון של קהל היעד
נסו להימנע ממצב בו יצרתם קהל מטורגט רחב או קהל מטורגט צר. אתם לא רוצים להיות בקצוות האלה, אלא אתם שואפים להיות באמצע. אתם רוצים לאתר קהל איכותי שיש סיכוי גבוה שירכוש את המוצרים או השירותים שלכם. על כן, צמצמו את הקהל על פי נתונים דמוגרפיים, נתונים הקשורים לתחומי עניין, גילאים וכו'.

מאמרים נוספים
דילוג לתוכן