מתכננים לפרסם בגוגל? בואו נעשה היכרות קצרה עם מערכת הפרסום Google AdWords

זו עובדה ידועה שמנוע החיפוש של גוגל הוא הפופולארי ביותר בעולם וזאת בדיוק הסיבה לכך שלגוגל יש שליטה גדולה בעולם הפרסום הדיגיטלי, מה שגורם להמון מפרסמים להשתמש במערכת הפרסום – Google AdWords.

הכרת מערכת הפרסום של גוגל

בגדול, המערכת פועלת על פי מודל מסוג תשלום לפי קליק. הכוונה היא שכאשר גולשים לוחצים על מודעות הפרסום המופיעות בחלק העליון והתחתון של דפי תוצאות החיפוש בגוגל, המערכת גובה כסף מהמפרסם. במערכת הפרסום ניתן להגדיר מילות מפתח, מודעות, מיקומים בהן יופיעו המודעות, גילאים להן יוצגו ועוד.

מה יוצא לכם מפרסום בגוגל אדוורדס?

במידה וקמפיין הפרסום שלכם בנוי בצורה מקצועית, הרי שתזכו לשלל יתרונות משימוש במערכת והנה חלקם:

  • חשיפה גדולה לאתר של העסק
  • שיחות טלפון לבית העסק (שיחות יגיעו ישירות ממודעות הפרסום המוצגות בגוגל וגם מהאתר עצמו)
  • הרחבת מאגר הלידים שלכם (גולשים שמילאו פרטים באתר ומעוניינים לשמוע מידע נוסף על המוצרים והשירותים שאתם מציעים)
  • הגדלת הרכישות, במידה ויש לכם חנות וירטואלית

איזה קמפיינים אפשר להקים במערכת הפרסום של גוגל?

המערכת מציעה מספר קמפיינים. בואו נסקור יחד את הקמפיינים:

  • קמפיין מסוג רשת החיפוש עם הרחבה לרשת המדיה – קמפיין לא מומלץ. זאת משום שכדאי להפריד בין רשת החיפוש לרשת המדיה.
  • קמפיין מסוג רשת החיפוש בלבד – קמפיין מועדף, שמציג את המודעות שלכם ברשת החיפוש של גוגל וזה בדיוק מה שאתם צריכים.
  • קמפיין מסוג רשת המדיה בלבד – קמפיין שיציג את המודעות שלכם ברשת המדיה של גוגל.
  • קמפיין מסוג קניות – קמפיין שכולו מתמקד על הצגת מודעות הכוללות תמונה ומחיר. אידיאלי מאוד לחנויות אינטרנטיות.
  • קמפיין מסוג וידאו – כשמו כן הוא. מיועד כדי לקדם סרטוני YouTube. המטרה היא שכאשר גולשים יבצעו חיפושים במנוע החיפוש של YouTube, הסרטונים המקודמים יעלו ראשונים בתוצאות.
  • קמפיין מסוג קידום אפליקציה – אם פיתחתם אפליקציה ואתם רוצים לקדם אותם בחנות האפליקציות של Google Play, הקמפיין הזה הוא בדיוק מה שאתם צריכים.

שיטת הצגת מודעות פרסום

בגדול, המודעות מוצגות בשיטה רגילה או שיטה מואצת. מה ההבדלים בין השתיים?
השיטה הראשונה פועלת באופן בו המודעות לא יוצגו כל הזמן, אלא לאורך כל היום ומנגד, השיטה השנייה פועלת באופן בו מודעות הפרסום יוצגו בכל הזדמנות אפשרית. החיסרון של השיטה הוא בכך שתקציב הפרסום היומי, יכול להיגמר מהר מדי ובשלב מוקדם יחסית של היום.

תוספי מודעות פופולאריים

על מנת לשדרג את מודעות הפרסום, לא מספיק רק להזין בהן טקסטים שיווקיים, אלא יש גם להשתמש בתוספים שיגרמו להנעה לפעולה. מה התוספים?

  • תוסף SiteLinks – מדובר על תוסף ששולח את הגולשים לעמוד ספציפי באתר. אפשר להוסיף לו תיאור מתאים. כך הגולש מגיע בדיוק לדף המוצר או השירות שהוא רצה, מבלי הצורך לגלוש באתר ולחפש אותו בעצמו.
  • תוסף התקשרות Call – מדובר על תוסף שמעודד את הגולשים לבצע פעולה של התקשרות לבית העסק.
  • תוסף הודעות Message – מדובר על תוסף שבאמצעותו הגולשים יכולים לשלוח לכם הודעה לטלפון הסלולרי, לגבי מוצר או שירות בו הם מתעניינים. שירות מצוין שיכול להתאים להמון עסקים.

תזמון הצגת מודעות

במערכת הפרסום של גוגל, אתם יכולים לקבוע מתי יוצגו המודעות שלכם. לדוגמה, אם העסק שלכם לא עובד בשישי ושבת, אז תוכלו להגדיר שהמודעות לא יוצגו. ההמלצה היא להגדיר את הזמנים, על פי זמני הפעילות של העסק.

מחקר מילות מפתח – אחד הנושאים החשובים ביותר בפרסום בגוגל אדוורדס

בחירת מילת מפתח נכונות ומתאימות, יעזרו לקמפיין הפרסום שלכם להיות משופר ומוצלח עוד יותר. לשם כך, עליכם להיעזר בכלי הנמצא בתוך מערכת הפרסום הנקרא "כלי מחקר מילות מפתח".  השימוש בכלי הוא פשוט מאוד. תוכלו להזין את מילות המפתח (המתארות את המוצר או השירות שלכם) ולקבל נתונים על נפח החיפושים החודשי, התחרות, עלות לקליק וכו'. מעבר לכך, באמצעות שימוש בכלי, תוכלו גם לקבל רעיונות נוספים למילות מפתח רלוונטיות.

מעקב ושיפור מתמיד לקמפיין שלכם

יש לבדוק ולעקוב כל הזמן אחר ביצועי הקמפיין. בצורה זאת, אפשר לדעת מה עובד ומה לא, מה אפשר לשפר וכו'. על מנת לחסוך זמן וכסף, אנו ממליצים לכם לפנות מראש לחברת קידום אתרים שיש לה התמחות בפרסום בגוגל.

מאמרים נוספים
שתפו ב:
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

דרגו את המאמר

/ 5.

דילוג לתוכן