שיווק דיגיטלי באמצעות תוכן – מה השלבים להצלחה?

כל בעל עסק צריך להיות מודע לעובדה שיש מגוון גדול של דרכים לגיוס לקוחות בהם קמפיינים ממומנים, מכירות, השתתפות בכנסים וכמובן שיווק אונליין באמצעות תוכן. על מנת להצליח לשווק באמצעות התוכן, יש לעמוד במספר פרמטרים בהם, לדעת על מה לכתוב וכך לעניין ולמשוך את הלקוחות הפוטנציאליים, לדעת איך להפיץ את התכנים הכתובים והאם לעשות זאת באמצעות קידום אורגני או באמצעות תשלום וכו' ולאחר שענינו על כל הפרמטרים שהוזכרו לעיל, יש לעמוד בפרמטר האחרון שקורא להנעה לפעולה.

יש לכם בלוג באתר, איך תדעו על איזה נושאים לכתוב את התכנים?

המטרה העיקרית קשורה לכך שנפיק תוכן איכותי ומועיל. אנחנו לא רוצים תוכן שכולל את פרסום המוצרים והשירותים שלנו, אלא אנחנו מעוניינים בתוכן שיעזור לגולשים באתר שלנו. כלומר, כזה שיענה על צרכים, יספק פתרון לבעיות, יענה על שאלות פופולאריות וכו'. אנחנו רוצים לייצר תוכן שייתן ערך מוסף.  אז מה עלינו לעשות ואיך נדע באיזה תוכן להשתמש ומה מתאים לאתר?

1. מריצים בדיקה על המתחרים שלנו. כלומר מחפשים אתרי אינטרנט שמוכרים מוצרים ושירותים דומה לשלנו. נכנסים לבלוגים שלהם ובודקים את סוג התוכן. העדיפות היא לבדוק מתחרים שהינם חזקים בתחום.

2. להתייעץ עם הקולגות בתחום. זה אף פעם לא מזיק וזה יכול רק להועיל. אפשר לשאול שאלות כמו, איזה תכנים מעניינים אותם, איזה תכנים הם היו רוצים לקרוא, איזה תכנים הם צורכים כיום וכו'. יתרה מזאת, אפשר גם לבקש לראות דוגמאות של תכנים שהם התחברו אליהם וכך לשאוב רעיונות לתכנים.

3. חיפושים אורגניים. יש להשתמש במנוע החיפוש של גוגל ולבדוק מושגים, מילות מפתח וביטויים רלוונטיים לאתר ובהתאם לכך גם למצוא רעיונות לתכנים מתאימים.

4. סיעור מוחות. סווגו את המוצרים והשירותים שאתם מציעים לכל מיני נושאים שונים. תוכלו לנסות לחשוב מה הלקוח היה רוצה לקרוא ובהתאם לכך להרכיב רעיונות נוספים לתכנים.

איך תוכלו להפיץ את התכנים שלכם?

כפי שהוזכר לעיל, יש שתי דרכים עיקריות להפצת התוכן: הפצה בצורה אורגנית והפצה בתשלום (על ידי טבולה, פייסבוק וכו'). בדרך הראשונה שהינה חינמית, יש סיכוי גדול מאוד שתצליחו להפיץ כמו שצריך את התוכן, כל עוד הוא יהיה מועיל, איכותי ומלמד.

הפצת תכנים בקבוצות פייסבוק וברשת לינקדין

אם כתבתם מאמר בנושא מסוים, תוכלו לערוך מיפוי של קבוצות רלוונטיות ברשת החברתית פייסבוק.

לאחר מכן, תוכלו לפרסם פוסט עם מלל קצר רלוונטי ולפרסם קישור למאמר שפורסם באתר או בכל פלטפורמה אחרת של פרסום. אתם לא תאמינו לאיזו חשיפה אתם תזכו.
טיפ מאיתנו: שימו לב שאתם עונים על דרישות הקבוצה ויש לכם אישור לפרסם את התוכן לחברי הקבוצה (נסו לכתוב למנהלי הקבוצה בהודעה פרטית ולבקש אישור לפרסום הקישור).

הפצת תכנים באמצעות רשימת תפוצה

אם יש לכם רשימת תפוצה, נצלו אותה על מנת להפיץ את התכנים שלכם. הוסיפו סקירה קצרה לגבי התוכן, כך שישמע מעניין ובסופו של דבר, אתם כבר תראו שהקהל שלכם ילחץ על הלינק שיוביל אותו לקריאת המאמר המלא.

הפצת תכנים באמצעות הודעות פרטיות

כבעלי עסקים, סביר להניח שאתם בקשר עם מכרים מהתעשייה. נצלו את הקשרים שיש לכם ועדכנו לגבי תוכן חדש שהכנסתם לאתר. אם הם יאהבו את התוכן, הם כבר ישתפו אותו ברשתות החברתיות ובמקומות נוספים. ככה זכיתם בחשיפה גדולה, מבלי שתעבדו קשה מדי.

הפצת תכנים באמצעות פרופילים פרטיים ועסקיים

בגדול, זה נשמע הגיוני שכל בעל עסק יפרסם לינקים לתוכן שלו גם בפרופיל האישי וגם בפרופיל העסקי ובכן, לא כולם עושים זאת וחבל. אם יש לכם תכנים באתר, שתפו אותם כמה שיותר בפרופילים שלכם ברשתות החברתיות: פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, לינקדין וכו'.

הפצת תכנים באתרי תוכן

יש אתרי תוכן שהינם אתרים איכותיים. אתם תוכלו להשתמש בהם על מנת לפרסם את המאמרים שלכם. בדקו שאתם מפרסמים בנישה הנכונה.

הפצה ברשתות החברתיות באמצעות קידום ממומן (הפצה בתשלום)

כאן תצטרכו להשתמש במערכת הפרסום של הרשתות החברתיות ולשווק את התוכן שלכם לקהלים שהגדרתם מראש או לקהלי שנוצרו כתוצאה מתהליך רימרקטינג שעשיתם. כמובן עליכם לדאוג שהתוכן שבמודעת הפרסום יהיה מושך ומעניין וכמו כן לצרף לו גרפיקה מתאימה (תמונה או סרטון).

הפצה באמצעות טאבולה ואוטבריין (הפצה בתשלום)

באמצעות המערכות האלה, אפשר לפרסם את התוכן לקהל יעד גדול של מבקרים שגולשים באתרים פופולאריים. קחו בחשבון שלא כל תוכן מתאים לפרסום במערכות האלה.

איך מבצעים הנעה לפעולה?

לא מספיק שיש תוכן מעניין באתר, אנחנו מעוניינים שהגולשים גם יבצעו פעולה של השארת פרטים, הרשמה לניוזלטר, שיתוף מאמר, רכישה וכו'. על כן, רצוי להשתמש בשיטות האלה:

  1. לצור פופאפים בכל מיני מקומות באתר. באמצעות הפופאפים, ניתן לגרום לגולשים לבצע פעולות שונות באתר.
  2. להוסיף לאתר פלאגינים של שיתוף ותגובות.
  3. להוסיף צ'אט לאתר. כך אפשר לדבר עם הגולשים וגם להציע להם הצעות לגבי המוצרים והשירותים שלכם.

לסיכום…

את המשפך השיווקי יש לטפח מדי יום. יש להתייחס לכל המרכיבים שהוזכרו לעיל, שכן כל אחד משלים את השני. נסו ליישם את כל הפעולות שהוזכרו לעיל ותראו בעצמכם שתהליך השיווק הדיגיטלי באמצעות התוכן, יניב תוצאות איכותיות.

מאמרים נוספים
שתפו ב:
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

דרגו את המאמר

/ 5.

דילוג לתוכן