תוכן שיווקי – מדריך למתחילים (על קצה המזלג)

תוכן ובפרט תוכן שיווקי הוא שיטת שיווק שיכולה להניע את הגולשים לפעולה או להשפיע עליהם. אגב, הדבר מסביר גם את העובדה שתוכן שיווקי הפך פופולארי מאוד בקרב עסקים קטנים, בינוניים וגדולים. אם נספק לקהל שלנו תוכן שימושי שירגיל אותם להכיר את המוצרים והשירותים שאנו מכורים, הרי שבסופו של דבר, נזכה להגדיל את ההמרות, לשפר משמעותית את המודעות שיש למותג ולהגדיל את ההכנסות שלנו.

למה תוכן שיווקי הוא כל כך חשוב?

כאשר אתם משווקים את התוכן שלכם, אתם עוזרים לעסק שלכם לשגשג ולהצליח במגוון תחומים. הדבר בא לידי ביטוי כך:

  • הגדלת מספר הלידים.
  • הגדלת מספר ההמרות.
  • בנייה של מערכת אמון בין העסק לבין הלקוחות.
  • חיבור קרוב ואישי לקהל, שיראה להם כיצד המוצרים והשירותים שאתם מציעים, עשויים להביא לפתרון הבעיות שלהם.
  • בנייה של קהילה חזקה סביב מוצרים ושירותים שאתם מציעים.

סוגים של תוכן שיווקי

על מנת לנחול הצלחות בכל מה קשור לתחום של תוכן שיווקי, עלינו להכיר את הסוגים השונים. להלן חלק מהסוגים הפופולאריים ביותר:

  • שיווק תוכן ברשתות החברתיות – יש מיליארדי משתמשים ברשתות החברתיות וזאת סיבה מצוינת להשקיע בשיווק תוכן בפלטפורמות חברתיות כמו, אינסטגרם, פייסבוק, לינקדין וכו'. אפשר לשתף את התוכן באמצעות כתיבת פוסטים, תמונות, סרטונים, סטוריז וכו'.
  • שיווק בתוכן אינפוגרפי – שיטה להצגת תוכן, מידע ונתונים באמצעות פורמט גרפי שהינו קל וברור להבנה. אפשר לנסח משפטים קצרים ולשלב תמונות וכך לזכות בדרך יעילה ומצוינת להצגת התוכן שלנו.
  • שיווק תוכן בבלוג – רצוי להגדיר את מטרת הבלוג ואז לפרסם בו תכנים רלוונטיים. את אותם תכנים, ניתן לקדם באמצעות שיתופים לפרופיל אישי ועסקי ברשתות החברתיות. כמו כן, ניתן גם לשתף אותם בהודעות פרטיות למכרים וקולגות מהתחום.
  • שיווק תוכן בפודקאסט – אין ספק שבשנים האחרונות, פודקסאטים הפכו פופולאריים מאוד בארץ ובעולם. אפשר להאזין להם במנוחה או תוך כדי תנועה. ניתן להשתמש בהם על מנת לבנות מערכת יחסים עם הקהל הרלוונטי, ניתן לקדם מוצרים ושירותים וכמו כן ניתן להשתמש בהם לצורך העלאת המודעות למותג שלכם.
  • שיווק בתוכן וידאו – כגולשים, אנחנו מעדיפים לצרוך תוכן בצורת וידאו מאשר בצורת מלל כתוב. שיווק בווידאו יכול להגדיל את ההמרות, לעזור בבניית מערכת יחסים עם הקהל שלכם וכו'. אפשר לשתף סרטוני וידאו ברשת היוטיוב, בפייסבוק, באינסטגרם, בדפי האינטרנט של אתר העסק ועוד.
  •  

איך יוצרים אסטרטגיה לשיווק תוכן?

  • יש להגדיר את המטרות בצורה ברורה. אלו צריכות להיות ספציפיות ומתאימות לאופי וסוג העסק שלכם. מה יכולות להיות המטרות? שיפור מודעות למותג, גידול בהכנסות, גידול בהמרות, יצירת אמון במוצר או השירות, יצירת מעורבות עם הלקוחות, יצירת קרבה ואמון עם הלקוחות הקיימים ועם לקוחות חדשים, יצירת עניין ושיתופי פעולה עם שותפים אסטרטגיים.
  • יש לבחור את ערוצי השיווק המתאימים. החליטו מה אתם בוחרים שיהיה ערוץ הפרסום שלכם. האם בלוג? האם פלטפורמות חברתיות? האם אינפוגרפיקה שתשתפו באתר או במדיות החברתיות?
  • יש להגדיר את סוג התוכן. אל תחשבו רק על יצירת תוכן שימכור את המוצר או השירות. נסו לחשוב על קהל היעד שלכם. כלומר, בדקו מה הוא צריך מכם, על איזה בעיות יכול לענות המוצר או השירות שלכם, למה בכלל שהקהל יתעניין במוצר או השירות שאתם מציעים וכו'.
  • יש לקבוע תקציב. האם על מנת לייצר את התוכן שלכם ולפרסם אותו, אתם צריכים להיעזר בכלים נוספים? האם עליכם לרכוש טכנולוגיה, תוכנה או מנוי לשירות מסוים? האם תצטרכו להעסיק אנשי צוות נוספים מלבד כותבי תוכן? האם אתם צריכים להשקיע בכלים שיאפשרו לכם למדוד או לשפר את התוכן שלכם? לאחר שתשיבו על השאלות האלה, תוכלו לדעת האם יש צורך להגדיל את התקציב שלכם או לא.
  • יש לצור את התוכן ולפרסם אותו. כאשר תקפידו בצורה עקבית לייצר תוכן לקהל שלכם, הרי שתוכלו להרגיש גידול משמעותי בהמרות.
  • יש לבצע ניתוח יסודי ומקיף של התוצאות. כך תוכלו לדעת מה צריך לשפר ובהתאם לכך להגיע לקהלי יעד גדולים יותר.
מאמרים נוספים
שתפו ב:
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

דרגו את המאמר

/ 5.

דילוג לתוכן