שלבים לבניית אתרי אינטרנט מצליחים

אם אתם עומדים להתחיל תהליך של בניית אתר אינטרנט ורוצים לממש את המטרות שלכם בהצלחה, אנו מזמינים אתכם לקרוא את המדריך שלנו.

נציין שבמדריך זה, לא תלמדו איך לתכנת, אלא תלמדו מהם הכלים שיעזרו לכם להפוך את האתר שלכם לאתר איכותי, מקצועי ומצליח.

המדריך מחולק ל-10 חלקים קצרים, על פי שלבי בניית האתר.

במדריך, תוכלו גם למצוא טיפים ודגשים חשובים וכמו כן המלצות לגבי תוכנות וכלים שימושיים.

1. להגדיר את מטרות האתר

זיכרו – בלי הגדרת מטרות, לא תוכלו להגיע להצלחה וזאת בגלל שלא תדעו מה באמת איזה תוצאות אתם רוצים להשיג מהאתר שלכם.

עליכם לשאול שאלות מנחות כמו, בשביל מה אתם מקימים אתר, מה אתם מעוניינים להשיג וכו'.

לדוגמה, מטרות יכולות להיות הבאת לקוחות ליצירת קשר עם נציגי המכירות, אפשרות לביטוי של רעיונות ומשבות והגדלת מכירות של מוצר או שירות מסוים.

2. לערוך מחקר שוק

עליכם לבדוק מי הם המתחרים שלכם, איזה מוצרים או שירותים נחשבים למוצלחים ואיזה לא, מיהו קהל היעד, מהו היקף וגודל השוק, מי הם השותפים הפוטנציאליים וכו'. מחקר שוק מתחיל באיסוף מידע קיים בארגון, במציאת אתרים מתחרים על פי מילות המפתח הרלוונטיות, איסוף רעיונות מתוך האתרים של המתחרים, חיפוש אתרים פוטנציאליים לביצוע שיתופי פעולה וכו'.

3. לרכוש דומיין ואחסון לאתר

אל תזלזלו בבחירת הדומיין לאתר שלכם, יש לו חשיבות רבה בהצלחה שלכם. יתרה מזאת, בדקו גם לגבי חברת אחסון. אתם מעוניינים למצוא חברה שמספקת שירות טוב, מקצועי ואמין וכזה שיבטיח את זמינות האתר שלכם.

4. לבחור מילות מפתח

אתם לא תאמינו איזו חשיבות יש לתהליך בחירת מילות המפתח לאתר. תחילה, הכינו רשימה של מילות מפתח שהינן רלוונטיות לאתר שלכם.

נסו להיעזר בכלים כמו, כלי מילות מפתח של גוגל, UberSuggest, Keyword Tool IO ועוד…

בדקו באלו מילות מפתח כדאי לכם להתמקד וכמו כן  בחרו במילות המפתח שמספקות לכם את היחס הטוב ביותר של ביקוש מול תחרות.

5. לכתוב תוכן לאתר

כתבו בעצמכם או פנו לחברה שיש לה מומחיות בכתיבת תכנים. התוכן צריך להיות מותאם למילות המפתח שנבחרו. הוא צריך לגרום למשתמשים שלכם לבקר באתר האינטרנט שלכם וגם לרצות לרכוש מכם מוצרים או שירותים. נסו ליישם את עקרונות הכתיבה הללו: כתבו עבור קהל היעד שלכם, הדגישו בתוכן את התמורה שהלקוחות יקבלו ולא את פרטי המוצר ונסו שלא להישמע כמו פרסומת כי הדבר יכול לפגוע באמינות שלכם.

6. לבחור בחברת פיתוח אתרים

אתם רוצים לדעת שאתם בידיים טובות ונעזרים בחברה שיש לה מומחיות בפיתוח אתרים, ניסיון וקהל לקוחות מרוצה. על כן, כאשר אתם בוחרים חברה, נסו ליישם את הפרמטרים האלה בתהליך: הגדירו את התקציב שלכם, בחנו את תיק העבודות של החברה, צרו קשר עם לקוחות שהחברה בנתה להם את האתר, בקשו הצעת מחיר, ערכו פגישת היכרות. רק לאחר שנתתם לעצמכם זמן לעבד את כל המידע ולחשוב כמו שצריך, אז תוכלו להמשיך לשלב האחרון – לחתום על חוזה לבניית אתר האינטרנט שלכם.

8. לקדם את האתר במנועי החיפוש

על מנת שתבטיחו לעצמכם מיקום טוב במנוע החיפוש גוגל, עליכם לבצע תהליך של קידום אתר. תהליך כזה כולל שימוש בפעולות הקשורות לאופטימיזציה של האתר, כתיבת תכנים איכותיים שמניעים את הגולשים לפעולה ונותנים להם ערך, השגת קישורים רלוונטיים לאתר (באמצעות החלפת קישורים, קניית קישורים, פרסום תוכן בפלטפורמות חינמיות, השתתפות פעילה בפורומים שקשורים לתחום שלכם וכו') ועוד. תהליך קידום אתר ובפרט קידום אורגני, עשוי לקחת זמן. צריך סבלנות ויש להקפיד על בדיקה של ציון הדפים באתר וכמו כן בדיקת מיקומים של מילות המפתח הרלוונטיות. אתם תוכלו לשפר משמעותית את סיכויי ההצלחה שלכם על ידי פניה לחברה המתמחה בקידום אתרים.

9. לא לוותר על שיווק ופרסום האתר

יש לכם אתר לתפארת, התחלתם לבצע קידום בגוגל אבל אתם מעוניינים בתוצאות מהירות וטובות יותר? אל תסתמכו רק על גוגל. עליכם לייצר מקורות תעבורה נוספים. לדוגמה, תוכלו לפרסם את האתר באינדקסים מובילים, אינדקסים בתשלום, במערכת הפרסום של Google Adwords, פורומים, פרסום באמצעות דיוור אלקטרוני וכו'. כך בזכות כל המקורות שהוצגו לעיל, תוכלו להשיג תעבורה נוספת של משתמשים לאתר.

10. לנתח את הביצועים של האתר ולתקן בהתאם

עליכם להשתמש בכלי Google Analytics ולבדוק נתונים כמו, כמות כניסות לאתר, מהם המקורות מהם מגיעים המשתמשים, האם יש דפים באתר שצריך לתקן אותם, האם יש מילות מפתח נוספות שיכולות להיות רלוונטיות וכו'. בהתאם לנתונים, יש להסיק מסקנות הקשורות לשיפור הטקסטים, לאופטימיזציה של דפים מסוימים וכו'.

מאמרים נוספים
שתפו ב:
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

דרגו את המאמר

/ 5.

דילוג לתוכן